تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


معتمدآریا: سرمایه گذاران جدید سینما میلیاردی خرج می‌کنند تا چهره‌ها را بخرند


معتمدآریا: سرمایه گذاران جدید سینما میلیاردی خرج می‌کنند تا چهره‌ها را بخرند



معتمدآریا: سرمایه گذاران جدید سینما میلیاردی خرج می‌کنند تا چهره‌ها را بخرند

فاطمه معتمدآریا که حدود دو هفته قبل از باز شدن «دریچه‌های ابتذال» در سینما گفته بود، امروز در مصاحبه دیگری از حضور برخی سرمایه گذاران در سینما و بازیگر سالاری به شدت انتقاد کرده است. او معتقد است با حضور سرمایه گذارهای جدید به اشتغال در سینما کمک نشده و آنها فقط برای خرید چند چهره مشهور بریز و بپاش کرده‌اند.

او در گفت‌وگو با ایسنا درباره فضای حاکم بر سینما گفته است: «شاید بهتر باشد اول از چند سال قبل بگویم؛ یعنی زمانی که پس از چند سال ممنوعیت، دوباره فعالیتم را شروع کردم. حدود پنج سال قبل وقتی به سینما برگشتم احساس کردم در این چند سالی که نبودم یک چیزهایی تغییر کرده که حداقل با من همخوانی ندارد. فکر می‌کردم مشکل از من است ولی پس از حضور در چند فیلم با پدیده جدیدی به اسم «اُتوریته بازیگر» مواجه ‌شدم. می‌دیدم همه چیز به دست بازیگر افتاده، طوری که بازیگر می‌توانست ساعت‌ها عوامل را نگه دارد و سر صحنه نیاید یا تصمیم بگیرد دنبال کارهای شخصی خود برود و گروه فیلمبرداری ساعت‌ها منتظرش بماند.»
او در ادامه با اشاره به یک «چرخه معیوب» در تولید فیلم در کشور توضیح داده: «به نظرم اشکال کار از بازیگر نیست، اشکال از تفکر است؛ تفکری که بازیگر را انتخاب می‌کند؛ تفکری که فیلم را تهیه می‌کند؛ تفکری که فیلم را می‌سازد و تفکری که مجوز می‌دهد و از این نوع سینما حمایت می‌کند و تفکری که این نوع سینما را عرضه و پخش می‌کند، اینها معیوب هستند.»

کیف پر از پول درِ خانه بازیگر!

این بازیگر با تاکید بر این که با سینمای تجاری مخالفتی ندارد، به مناسبات بین سرمایه‌گذار با سازندگان فیلم اشاره کرده است: «باید ببینیم سرمایه‌ای که وارد این سینما می‌شود آیا می‌تواند و حق دارد روابط، محتوا و اندیشه فیلمسازی در این سرزمین را که نتیجه ده‌ها سال تلاش انسان‌های شریف و فهیم اعم از مدیر و دست اندرکار است بواسطه سرمایه و پولش تغییر دهد؟ سرمایه‌گذاری که با کیفی پُر از پول نقد درِ خانه بازیگری می‌رود تا از او بخواهد در فیلمش بازی کند و آنطور که او دوست دارد بازی کند یا پخش کننده و سینماداری که پیشاپیش لیست اسامی بازیگران و عوامل دیگر را برای کارگردان می‌فرستند تا حتما در فیلم باشند یا کارگردان را مجبور می‌کنند تا برای نمایش فیلمش اسم فیلم را تغییر دهد و اسمی را بگذارد که حتما مُعرف یک نوع لودگی و بی‌مایه‌گی باشد.»


سرمایه گذاری برای خرید چند چهره

این بازیگر که این روزها نمایش «خنکای ختم خاطره» را هم روی صحنه تئاتر دارد، اضافه کرد: «این رفتارها بسیار فراتر از یک سرمایه‌گذاری و تجارت سالم است. این یک تفکر و نگاهی است که آمده تا مسیر و روابط و محتوا سینمای ایران را تغییر دهد. ممکن است گفته شود بالاخره این سرمایه‌گذاری‌ها سبب ایجاد اشتغال برای اهالی سینما شده است ولی به نظرم این هم واقعیت ندارد. ورود این سرمایه‌ها اثری در بهبود شرایط زندگی و رونق کسب کار هزاران نفر از اهالی سینما نداشته و اکثریت عوامل تولید از کارگردان گرفته تا فیلمبردار و بازیگر و تدارکات و راننده و خدمات به سختی درگیر تامین خرج معاش و زندگی روزمره هستند، چون این سرمایه‌ها اصلا وارد سینما نمی‌شوند یعنی به پیکره سینما تزریق نمی‌شوند. بله درست می گویند که هزینه ساخت فلان فیلم میلیاردها تومان بوده ولی این پول کجا خرج شده است؟ این بذل و بخشش‌ها و بریز بپاش‌ها فقط برای خرید چند چهره و پر کردن ویترین و سردر سینما صرف می‌شوند و کمکی به اهالی سینما و دست‌اندرکاران نمی‌کنند، جز آنکه با بالا بردن غیر معمول و مصنوعی هزینه‌های ساخت و انحصاری کردن پخش فیلم‌ها عملا کار فیلمسازی را برای جریان مستقل و متفکر سخت‌تر کرده‌اند.»

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 81

پر فروش ترین های فورکیا


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • انواع قراردادهای تجاری کسب و کارها
    • چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟
    • یک فیلم توقیفی در بدترین زمان ممکن اکران می‌شود!
    • معتمدآریا: سرمایه گذاران جدید سینما میلیاردی خرج می‌کنند تا چهره‌ها را بخرند
    • مسعود کیمیایی «خون شد» را می‌سازد
    • درآمد اینترنتی آسان
    • کرم آلوئه‌ ورا
    • دمنوش آرامش تکسو
    • کرم آرگان دست و صورت تکسو
    • کرم شب ویتامین E
    • دمنوش بابونه تکسو

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد